حاجتگاه

حاجتگاه

پورتال جامع اعمال عبادی و علوم الهیه
حاجتگاه

حاجتگاه

پورتال جامع اعمال عبادی و علوم الهیه

توسل به حضرت زهرا

توسل به حضرت زهرا

به چند صورت امکان پذیر است:  

1)در مفاتیح الجنان آمده است که هرگاه حاجتی داشتی و سینه ات از آن تنگ شده بود، دو رکعت نماز بخوان و وقتی که سلام را گفتی سه مرتبه تکبیر بگو و تسبیح حضرت فاطمه(س) را بخوان و سپس به سجده برو و 100 مرتبه بگو:(یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی) بعد طرف راست صورت را بر زمین بگذار و همین ذکر را 100مرتبه بگو بعد در سجده هم همین ذکر را 100 مرتبه بگو، بعد سمت چپ صورت را بر زمین بگذار و 100مرتبه بگو بعد ازآن مجددا به سجده برو و 110مرتبه بگو و حاجت خود را یاد کن. به درستی که خداوند حاجت را برآورده می‌کند.
2) بهترین حالت برای درخواست حاجت بعد از نماز جمعه است (برای کسی که در نماز جمعه حاضر شده) و یا بعد از نماز جماعت و وقتی که انسان احساس کند که تنها خداوند است که مددکار او است و امیدی به جای دیگر نداشته باشد. نماز حضرت زهرا(علیهاالسلام) دو رکعت است؛ بدین صورت که در رکعت اول بعد از حمد 100 مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد 100 مرتبه سوره توحید خوانده میشود. زیارت حضرت فاطمه(علیهاالسلام) :قال رسول الله صلی الله علیه و آله: من زار فاطمة فکانما زارنی و من زار علی بن ابیطالب فکانما زار فاطمة؛ هر کس فاطمه را زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده و هر کس علی بن ابیطالب را زیارت کند مانند آن است که فاطمه را زیارت کرده است. همچنین راوایت شده است: قالت فاطمة: قال ابی و هو ذا حی: من سلم علی و علیک ثلاثة ایام فله الجنة . قلت لها: ذا فی حیاته و حیاتک او بعد موته و موتک؟ قالت: فی حیاتنا و بعد موتنا؛ فاطمه(علیهاالسلام) فرمودند: پدرم آن زمان که در قید حیات بود (به من) فرمود: هر کس سه روز بر من و تو سلام کند، بهشت برای اوست. به حضرت زهرا علیهاالسلام گفتم: این مسئله در زمان حیات پیامبر و شما یا بعد از مرگتان است؟ حضرت زهرا (علیهاالسلام) فرمودند: در حیات و ممات ما.

امام جواد (علیه السلام) هر روز هنگام ظهر به مسجد رسول الله (صلی الله علیه و آله) رفته و پس از سلام و صلوات بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، به سراغ خانه مادرش حضرت زهرا(علیهاالسلام) که در همان نزدیکی قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) است میرفت و کفشها را در آورده و با نهایت ادب و خضوع، داخل خانه شده و در آنجا نماز و دعا میخواند و دقایقی طولانی به عبادت مشغول میشد و هرگز دیده نشد به زیارت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) برود و سراغ مادرش را نگیرد.

روز زیارت مخصوص حضرت زهرا(علیهاالسلام): در روایات، هر یک از روزهای هفته و ساعات شبانه روز به نام یکی از معصومین(علیهم السلام) نامگذاری شده و برای هر روز و هر هفته با توجه به همین نامگذاری ها، ادعیه و اعمالی بیان شده است . از بین روزهای هفته، روز یکشنبه متعلق به امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا (علیهماالسلام) می‌باشد و از بین ساعات شبانه روز، ساعت آخر شب؛ نزدیک اذان صبح، متعلق به فاطمه زهرا(علیهاالسلام) میباشد. زیارت مخصوص حضرت زهرا (علیهاالسلام) در روز یکشنبه چنین است: السلام علیک یا ممتحنة امتحنک الذی خلقک قبل ان یخلقک لما امتحنک به صابرة و نحن لک اولیاء مصدقون و لکل ما اتی به ابوک صلی الله علیه و آله و اتی به وصیه علیه السلام مسلمون و نحن نسئلک اللهم اذ کنا مصدقین لهم ان تلحقنا بتصدیقنا بالدرجة العالیة لنبشر انفسنا بانا قد طهرنا بولایتهم علیهم السلام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد